Mindennapi klasszikusok

Mindennapi klasszikusok

A Mindennapi klasszikusok oldal búcsúja Komár Lászlótól

2012. október 20. - _romanista

komár.jpgEgész szerdán a dalait hallgattam, és azokat mutogattam a kollégáimnak. Nagyon megérintett a halála. Eszembe jutott a "Pepita lemez", rákerestem a számokra: a "Mézízű gyermekkorom idején" is rajta van ezen az albumon. Meghallgattam szerdán többször, tegnap is, és ma is: ez a magyar könnyűzene egyik legköltőibb dala.

Aztán sokat gondolkoztam, hogy van-e helye ennek a bejegyzésnek itt a blogon, végül úgy döntöttem, hogy igen; nem tudom megmagyarázni hogy miért: egyszerűen így érzem.

Nyugodj békében!

A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikusok.blog.hu/api/trackback/id/tr824858899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

durcás 2012.10.21. 07:25:03

Énekelj tovább Laci! Nem búcsúztál, csak előre mentél!!

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.10.21. 07:25:46

A fekete lakkcipők már a felhőkön táncolnak!

babérlevél 2012.10.21. 07:42:21

Én is egyik nap a számait hallgattam; legfőképpen a Halványkék szemek - et ..
ejj, de jó volt; annyira jó fej, vagány pasi volt ...
köszönjük, hogy itt voltál nekünk ..
:(

2012.10.21. 08:19:01

In memorian Komár László! :(

nyanyus 2012.10.21. 08:50:58

Ugyanezt tettem én is! Kettesben hallgattuk a számait egész este és még sírtam is, pedig nem vagyok egy érzelgős típus. Én leginkább az " úgy szeretnék 20 éves lenni-t hallgattam, pedig nem is ismertem előtte.
Nyugodj békében!

micsoda? 2012.10.21. 09:50:47

Megrenditett a halála. Nyugodj békében!

átlátó 2012.10.21. 11:03:07

Annyit mondok most itt csöndesen, ahogy megláttam itt most az első, a "pepita" lemez borítóját, hogy a turné hátteret, ami ennek a pontos és nem kicsi másolata, őrzöm vagy 30 éve, például a "Játékos" című mellett, - hogy ma előveszem, kihajtom, kicsit leporolom és utána visszahajtom...tudom, hogy jó állapotban van...mindeközben újra meghallgatom a lemezt, nekem az "Országutak csillaga" hangulata tetszett mindig...a Komárról annyi szerethető hülyeségét tudnám elmesélni, hogy megtartom magamnak. Kétszer ugrottam nagyon össze ezzel a vagabunddal. :) Amivel mindig is voltak problémácskái. :) A pia és a nő. :)
Mindegy... már semmi se a régi, a Komár sincs, a Som is letette az italt és a tálibok se változnak..., hogy a Komár elmegy és nem jön vissza, - ezt sose tudtam elképzelni. Ezek után mindenki el tud szerintem menni. Húzzunk bele, amíg lehet. és üssük addik a lukat, amíg meleg. :)

shaw_nyomaiban 2012.10.21. 11:14:51

Izlések és pofonok - van akinek győzike, zámbójimi, homárlászló, aracki jön be - van akinek Pavarotti, Caruso... Én ez utóbbi csoportra szavazok, úgyhogy örülök neki, hogy egy retekkel kevesebb tetű mérgezi a ZENÉT!!!!

annmbp 2012.10.21. 11:20:54

@shaw_nyomaiban: ugye, ezt nem gondoltad komolyan? Kár, hogy nem egy kocsmában hallottam ezt tőled, most kihívnálak az italbolt elé ezt megbeszélni, te igazi tetű.

A mézízű gyermekkorom idején engem is megsiratott, most is, régebben is. Másik nagyon nagy kedvencem a fehér hold.
Komár valódi érzékenysége átsüt a dalain.

nemzeti csótány írtó 2012.10.21. 11:25:11

@shaw_nyomaiban: Figyelj köcsög! Most voltam mélytorkú anyádnál, nagyon boldog. Utoljára ezt az érzést lánykorában érezte, mikor a falu kanjaival járt kapálni a kukoricásba!

átlátó 2012.10.21. 11:29:44

@shaw_nyomaiban: Azt hiszem szájba foglak baszni. Anyád hátán. Nem azért, mert ízlésekről nem vitatkozok, hanem mert megérdemled te nímand.
Te életedben nem hallgattad azokat, akiket itt fölsoroltál, mert amikor én hallgatom őket, nem a retek szó jönne a számra te kullancs. Ettől még anyádat lehet, hogy basztuk.

MosoMasa 2012.10.21. 12:06:41

@shaw_nyomaiban: "Pavarotti, Caruso. ..." ez csak kopipészt lehet nálad, mert nyilván azt sem tudod, mik, vagy kik ezek, csak sejted, hogy valami magasztos lehet, mert hallottál beszélni róluk valakit ...
Trollkodni meg talán nem itt kellene.

maszuletettbarany 2012.10.21. 12:50:35

@babérlevél:
Miért kellene moderálni? Mert kiderült hogy a többség számára nem létezik Pavarotti VAGY Komár összeférhetetlenség? Én is szeretem Pavarottit. És ugyanúgy szeretem Placido Domingot a zenei tehetségéért, a hangjáért + ettől teljesen függetlenül Erkel Ferenc külföldi népszerűsítéséért. Kicsit szomorúan pontosítva azért, hogy nem adja fel a próbálkozását, hogy Erkel Ferencet elfogadtassa azokkal a sznob, hülye műmájerekkel, akik nagyon szeretnek zeneileg műveltnek tűnni, de fingjuk sincs a zenéhez.
Én is szeretem a klasszikus zenét, de szeretem Komárt is, nem értem miért kellene a kettőnek kizárni egymást.

nincs semmi baj! 2012.10.21. 13:14:51

@shaw_nyomaiban: Frusztráltnak tűnsz, de nincs rá okod. Komár és az általad említettek nem egy pályán játszanak. Nem is nagyon értem a felháborodásodat. Amióta világ a világ úgy volt az, hogy van a magaskultúra, meg a nép szórakoztatása. Így is van ez rendjén, mások az igények, máshogyan kell azokat kielégíteni. (Persze mindkettőt lehet jól csinálni, meg élvezni is)

A poszthoz is hozzászólva három dolgot szeretnék mondani, ezek sorban:
1. Komár László nyugodjon békében
2. Tény, hogy legalább egy-két dalára mindenki emlékszik, de ettől még nem volt annyira jó, mint amennyire az ilyen ömlengések lefestik (ha valakinek van füle, és használni is tudja, hallhatja a belinkelt dalban, hogy gyenge. A szöveget lehet lírainak tartani, de azt nem hiszem, hogy komolyan lehet gondolni, hogy ez nagy zenei teljesítmény lenne)
3. Nem nagyon értem mit keres itt ez a cikk.

átlátó 2012.10.21. 13:17:39

@shaw_nyomaiban: Most, hogy elgondolkodtam a sorsod felől, az alábbiakat közlöm, igen decens, mondhatni szabatos módozatban: miután az anyád hüvelyében te túléltél és anyádnak a világ legtermészetesebb módján még így is szép kisfiú lehettél, próbáld meg összehasonlítani a köpőlegyet a repülővel. Pontosan az alapján, hogy mindkettő röpköd...Öööö, hogy ne feledd. A köpőlégy te vagy.

annmbp 2012.10.21. 22:54:38

@nincs semmi baj!:

De, nagy zenei teljesítmény... és nem azért, mert ők játsszák ezt a dalt:

Dés László
Faragó „Judy” István
Fülöp Ervin
Gőz László
Karácsony János
Presser Gábor
Solti János
Szörényi Levente
Victor Máté

..hanem azért, mert az.

tamdhu 2012.10.23. 11:23:51

Ez a megemlékezés tényleg nem ide való! De a megemlékezők sem. Ilyen alpári stilus a kuruc infón olvasható!

tamdhu 2012.10.23. 11:24:56

@annmbp: Hidd el, nem olyan nagy teljesitmény. Jó kereseti lehetőség volt.

annmbp 2012.10.30. 00:40:40

@tamdhu: elég jól benne vagyok a rock and roll szakmába. Nagy teljesítmény, ezt fenntartom.
Más műfajokról nem tudnék ilyen határozottan nyilatkozni, de a rock and roll-ról igen.
süti beállítások módosítása