Mindennapi klasszikusok

Mindennapi klasszikusok

December 24-én, 25-én és 26-án történt a zene világában - előrehozott Facebook megosztások

2010. december 24. - _romanista

A Mindennapi klasszikusok blog és Facebook oldal december 24-én reggel bezár, és legközelebb majd csak hétfőn - december 27-én - nyit ki, ezért a évfordulókat követő zenék most ide a blogra kerülnek ki.

Mindenekelőtt azonban, a dátumokon és az évfordulókon túl, a Mindennapi klasszikusok oldal boldog Karácsonyt szeretne kívánni a blog összes Olvasójának és a Facebook oldal összes követőjének. Sok szeretettel:

 

December 24.

Verdi Aida című operáját 1871-ben mutatták be a Kairói Operaházban. Az első megosztás így a híres Bevonulási induló:

 

Ha Aida, akkor ez az ária megkerülhetetlen, Pavarotti úgyis nagyon népszerű a Facebook oldalon:

 

Az esti andalító zene 24-ére Alban Berg 1. szonátája (lenne), a megosztás apropója, hogy Alban Berg 1935-ben december 24-én hunyt el. Alban Berg meg úgysem volt soha megosztva, és Fazil Say sem gyakori vendég...

 

December 25.

1723-ban december 25-én mutatták be Lipcsében Bach Magnificat című művét - első reggeli megosztásnak egész kiváló (lenne) ez a részlet:

 

2006. december 25-én hunyt el James Brown, egészen biztos, hogy ez a dal az első háromban van a Pavarotti-duettek között:

 

1818-ban december 25-én hangzott fel először a Csendes éj Ausztriában. Ez az a mű, amelyet lényegében a teljes művészvilág feldolgozott már, a Mindennapi klasszikusok oldal választása az (egyik) legsziruposabb változat - az esti andalító dallam:

 

December 26.

1831-ben december 26-án mutatták be Milánóban Bellini Norma című operáját:

 

1972. december 26-án hunyt el Domján Edit:

 

És hogy a vasárnapi nap ne ilyen szomorúan érjen véget, legyen az esti zene Bach Guldával:

A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikusok.blog.hu/api/trackback/id/tr742534919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása