Mindennapi klasszikusok

Mindennapi klasszikusok

A Fesztiválzenekarral Frankfurtban - 6. rész

2011. október 28. - _romanista

Ez az élménybeszámoló-sorozat a Fesztiválzenekar 2011. október 23-ai frankfurti fellépéséről szól. Műsoron Bartóktól a Magyar parasztdalok és a II. zongoraverseny Schiff András szólójával, valamint Schubert IX. (C-dúr, "Nagy") szimfóniája. Utolsó utáni rész, a még itt maradt élménydarabok:

***

A frankfurti Alte Oper akusztikájáról: egészen különleges. Első pillanatban engem a Kongresszusi Központra emlékeztet, van azonban egy nagy különbség: az szétnyílik, mint egy legyező - akusztika szempontjából a lehető legrosszabb, míg az Alte Oper nagytermének kiképzése egy cipősdobozra emlékeztet.

***

A koncerten azt veszem észre, hogy a tételek között alig köhögnek. Amikor ezt odasúgom a mellettem ülő igazgatónak, csak ennyit mond: "Hát igen... fegyelmezettek..."

***

Rituálé: van egy német házaspár, akik mindenhová elkísérik a Fesztiválzenekart. Most is itt vannak, Schiff András a Bartók zongoraverseny után egy szál vörös rózsát kap, míg a Schubert szimfónia után Fischer Iván egy csokrot.

***

Este az előadás után a bárban, beszélgetés a zenészekkel. Szóba kerülnek karmesterek, az egyik zenész az egyik karmesterről: "... sok erő volt benne, de az energiája nem ért túl az első soron..."

***

VÉGE

A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikusok.blog.hu/api/trackback/id/tr803336737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_romanista 2011.10.31. 19:57:02

@foeniculum: én 6-án megyek - I. zongoraverseny lesz akkor.

foeniculum 2011.11.04. 15:19:40

@_romanista:
Nem rossz. Ha láttad a tegnapi MüPa webcastot is, akkor mondhatod, hogy a közelmúltban meg tudtad hallgatni Bartók mindhárom zongoraversenyét a Fesztiválzenekarral :)

foeniculum 2011.11.09. 08:28:50

@_romanista:
És milyen volt itthon az előadás? :)
Akár önmagában, akár összehasonlítva, és a fogadtatás...?

_romanista 2011.11.09. 08:54:19

@foeniculum: hétvégére tervezek bejegyzést róla. nagyon fáradt voltam, sajnos nekem nem volt nagy élmény... de ez most talán az én hibám...

alf (törölt) 2011.11.09. 23:36:54

Egy hete a Bartók zongoraversenyeket hallgatom Schiff Andrással és a Fesztiválzenekarral...

Nem voltam ott Frankfurtban - sajnos - tehát az ottani, élő előadásról véleményem nincsen. De a felvételről nekem az ég egy adta világon semmi probléma nem jön le a Schiff-féle Bartók előadásról. Visszavonom egy korábbi beírásom, miszerint Schiff nem igazán jó Bartók előadó. De az! Nagyon-nagyon az! Sőt, hirtelenjében nem bírok jobbat találni. (Abból a tucatnyiból...)

Talán nem mondtam, de a zenei reprodukció számomra olyan, hogy egyre kevésbé vágyom az "élő" előadásra. Én leginkább itthon fogyasztom a művészeteket. Mert olyan intim lehetőséget teremt, amit a parfümöktől bűzölgő, köhögős és értetlen közönséggel teli koncerttermek nem igazán. Sőt, itthon még egy jó pohár bort is "kapok" mellé...:)

Egy szó mint száz, Schiff csodás Bartók előadó. Mert magyar, ahogy mondjuk az orosz klasszikusokat meg csak orosz interpretációban szeretem! :)

AdamK 2011.11.25. 20:16:31

A Bartók-sorozat vasárnapi koncertjén a bal oldalon, a sor szélén ültem a fiammal. A szünetben hozzánk lépett egy fehér ruhás hölgy, kezében egy nagy csokor virággal, és megkért minket, cseréljünk vele helyet, mert a koncert végén szeretné ezt a csokrot a karmesternek adni. A férjével németül beszélt. Egyébként előtte, pénteken a II. zongoraverseny koncertjén is láttam őt, csokrot átadni. Ő lehetett Frankfurtban is.

_romanista 2011.11.25. 20:41:10

u@AdamK: én is láttam őt vasárnap, igen, Ő volt Frankfurtban. Állítólag mindenhová követik a férjével a zenekart.

mihajavi 2011.11.25. 20:48:19

a péntekin is ott voltak
süti beállítások módosítása