Mindennapi klasszikusok

Mindennapi klasszikusok

1876-ban a mai napon - 12-29-én - született Pablo Casals

2010. december 29. - _romanista

Múltkor Bachról kerestem írásokat, akkor botlottam bele ebbe az idézetbe itt:

“Az elmúlt nyolcvan évben minden egyes napot ugyanúgy kezdtem. Nem afféle gépies rutin ez, hanem valami, ami nélkülözhetetlenül fontos mindennapi létemhez. Leülök a zongorához, és lejátszom Bach két prelúdium és fúgáját. Nem is gondolok rá, hogy másként is tehetnék. Ez afféle mindennapi áldás a házra. De számomra egyebet is jelent. Ezáltal fedezem fel újra a világot, melynek örömmel vagyok részese. Ilyenkor újra felismerem az élet csodáját, és eltölt az ámulat, hogy milyen hihetetlenül nagyszerű dolog embernek lenni."

Zongorás felvételt nem találtam - talán nem véletlenül -, Bachot azonban igen, ezekből szeretnék megosztani egyet: 

A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikusok.blog.hu/api/trackback/id/tr782545555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buckoka 2010.12.29. 21:06:34

Nem tudom, hogy csal-e a megérzésem, de szerintem szándékosan hagytad ki a csellószviteket.

www.youtube.com/watch?v=uIn_GMD6ZGM&feature=related

Itt egy kis zongorás darab is. A felvétel minősége elég gyenge, de a zenéé kiváló!

_romanista 2010.12.30. 07:50:47

@buckoka: így van, valóban direkt. tervezek róluk egy önálló bejegyzést.

_romanista 2010.12.30. 16:35:49

@KrizsiL: mármint a Bach prelúdiumok és fúgák?

KrizsiL 2010.12.30. 17:07:06

@_romanista: Cselló szvitek, amire Bucóka célzott.
Még a csellós blognál ajánlottam. Ha még nem, nem késő, pótold :)

_romanista 2010.12.30. 17:15:58

@KrizsiL: írtam fentebb, hogy tervezek a cselló szvitekről egy önálló bejegyzést. még akkor, a korábbi bejegyzésnél megnéztem, emlékszem, hogy ajánlottad. köszönöm.
süti beállítások módosítása