Mindennapi klasszikusok

Mindennapi klasszikusok

De... Élménybeszámoló Pinchas Zuckerman budapesti fellépéséről

2012. május 14. - _romanista

Ebben az évben három szólistát láttam a Budapesti Fesztiválzenekarral. Az időrendi sorrend nálam fordított tetszési sorrend: az időben első az Arkagyij Volodosz helyére beugró, és Brahms II. zongoraversenyét játszó Antti Siirala tetszett a legkevésbé - igazából semmilyennek nem láttam, amit mind a zongoraverseny, mind a ráadás A-dúr intermezzó miatt is nagyon sajnáltam.

Őt követte Isabelle Faust Brahms hegedűversenyével; nekem egészen más emlékeim vannak erről a műről, mintha a brahmsi sziklákat ezüst evőeszközökkel és selyemkendővel próbálta volna valaki kirobbantani - ennek ellenére sokkal emlékezetesebb maradt az Ő előadása, ezt legalább láttam valamilyennek .

A sorban a harmadik Pinchas Zukerman volt Beethoven hegedűversenyével, és bár sokkal-sokkal jobban tetszett mint az évekkel ezelőtti Kocsissal történt előadás, de...

És hogy mi van ebben a "de" szócskában?

Eddig jutottam hétfőn, most csütörtök van, és bár tudom, hogy mi van a "de" szócskában, nem írom le, mert azt hiszem, hogy nem érdekes. Egyszer Bánkövi Gyula felhívta a figyelmemet a koncert-plakátokra: nagy betűkkel az előadó, és jóval kisebb betűkkel a szerző és a mű - talán sokkal érdekesebb a hegedűverseny, mint Pinchas Zukerman. Ezen a ponton arra gondoltam, hogy keresek a hegedűversenyről valamilyen idézetet, és ide másolom, de ezt is elvetettem.

Eszembe jutott ugyanis a koncert legnagyobb élménye: eddig sem hangversenyen, sem CD-n nem vettem észre, nem hallottam meg, hogy milyen komoly szerepet kap a hegedűversenyben a fagott - nekem a legjobb az első tétel azon részére visszagondolnom, amikor a hegedű és a fagott rezonál...

A fagott felfedezése - kis túlzással ez is lehetne a bejegyzés címe; nekem emiatt lesz emlékezetes Pinchas Zukerman budapesti koncertje, minden más csak fölösleges szóbonyolítás lenne...

A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikusok.blog.hu/api/trackback/id/tr614508355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frau Rindfleisch 2012.05.17. 14:06:20

Azt hittem a címéből ítélve, hogy a Pinchas Zuckerman fellépéséről lesz szó. Pedig érdekelt volna.

tnsnames.ora 2012.05.17. 17:21:54

Ojsztrakh mesteri, de nekem a zenekar bár nem rossz, de nem elég "hangulatos", túlságosan hidegen profi. Maradt még bennük megformálási "tartalék"...

A zene meg szerencsére olyan, hogy mind egy mű, mind egy előadó mindig tartogathat akár pillanat hevében megszülető meglepetést, rácsodálkozást, hogy még "ez is benne van".

tnsnames.ora 2012.05.17. 17:26:10

Egyébként hadd éljek kritikával a bloggazda felé.
Ha már "A"-t mond "B" kimondása nélkül ("de" kapcsán), akkor legalább az "elhallgatást" miértjét/mikéntjét meg kéne írni, nem?
Ez így explicite elvarratlan felcsigázás.
Az ilyet melyik férfi szereti?
;)

cikacika 2012.05.18. 15:49:24

A kritikus nem említette a fagottos nevét, ha nem bánjátok elárulom: Tallián Dániel

_romanista 2012.05.21. 10:42:27

@cikacika: hát, sok minden vagyok, de kritikus az nagyon nem...
süti beállítások módosítása