Mindennapi klasszikusok

Mindennapi klasszikusok

Július 24-e: olasz évfordulók napja

2011. július 24. - _romanista

A mai napra három olasz évforduló esik, a Facebook oldalra ennyi megosztást kitenni talán sok lenne, ezért kerülnek ki ide a blogra.

1739-ben a mai napon hunyt el Benedetto Marcello (1686-1739) - nem összetévesztendő Alessando Marcello-val -, aki egyébként a testvére volt. Hogy miért pont ez a mű kerül ki vele, nem tudom megmondani. Elég sokat meghallgattam, végül ezt válaszottam. Kerestem a műről információkat, de sajnos nem találtam, ha valaki tud róla bármit, legyen olyan jó és ossza meg!

1918-ban szintén a mai napon született Ruggiero Ricci olasz-amerikai hegedűművész, aki Paganini műveinek ihletett tolmácsolója.

Vele két felvétel kerül ki - az első a La Campanella:

A második pedig a Vocalise:

Az utolsó évforduló: 1921-ben született Giuseppe di Stefano (1921-2008). Szicíliai lévén, Vele a Parasztbecsület egy részlete kerül ki:

A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikusok.blog.hu/api/trackback/id/tr123092861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

foeniculum 2011.07.24. 13:58:17

Nagyon kedvelem Ricci játékát. Erre a következőként ajánlott darabra úgy hívták fel a figyelmemet, az egyik legjobb előadás:
www.youtube.com/watch?v=uZWf9neUf1I

Benedetto Marcelloról csak annyit, hogy még YT-on is sokan keverik sajnos nem csak a nevüket, de a műveiket is... :(

tnsnames.ora 2011.07.24. 16:59:11

@foeniculum:
Nem frissült a vágólapod Foeni, mielött a linket másoltad! ;)

Én ezt ajánlom Ruggiero Riccitől, az 1950-es évekből. Közismert, népszerű darab. Az elsőn a művészről vannak képek, a második kottás-verzió. Nálam ez a mű referenciafelvétele. Ezt ugyanis nem elég gyorsan játszani, de kvázi hangonként kell szépen megformálni, szerintem.

Bazzini - La Ronde des Lutins - Ruggiero Ricci
www.youtube.com/watch?v=gFhR8EkCprU

Bazzini - La Ronde des Lutins with music sheet - Ruggiero Ricci
www.youtube.com/watch?v=t3wByXNdYoU

tnsnames.ora 2011.07.24. 17:26:35

Ami Marcellót illeti, én is keverem őket. ;)

Azt tudom, hogy egyiküknek van egy világhíres, népszerű d-moll oboa-versenye. A wikipedia és a kotta-link szerint Alessandróé.
www.youtube.com/watch?v=tjLoOmDddgk

A blogposztba linkelt darab is nagyon egészséges zene. Az én ízlésemnek egy kicsit túl hosszú lett a középső lassú tétel, illetve a harmadik tétel szerintem egy picit eröltetett (gyarló és képzetlen XXI.századi fülemnek)

BTW. Scarlattiéknál is van hasonló nevezetes rokonság: a híresebb Domenico (555+ csembalószonátával) a fia Alessandrónak. Őket is lehet keverni, bár nehezebb. ;)

_romanista 2011.07.24. 18:07:43

@tnsnames.ora: az a bizonyos oboaverseny Alessandro Marcello műve. az egyik legjobban sikerült megosztás a facebook oldalon - nagyon népszerű volt.

foeniculum 2011.07.24. 20:58:40

@tnsnames.ora:
...és akkor már le is kell lőni a poént... ;)
Igen, Bazzinitől szerettem volna ajánlani a Manók táncát.... :(

tnsnames.ora 2011.07.24. 23:53:22

@foeniculum:
Miért a szomorú smiley a hozzászólásod végén? Amit a ctrl+c nem-perfekt működése miatt szúrtál be végül videót, se rossz. :o))

foeniculum 2011.07.25. 10:55:43

@tnsnames.ora:
Persze hogy szép zene, a szomorú smiley azért, mert hiába szép, ha nem függ össze semmivel... hacsak annyiból nem, hogy ezt is te raktad föl YT-ra és ezt is te ajánlottad nekem csak épp közelebbi időpontban (azért is maradt a memóriában).
De én szerettem volna ajánlani Ricci előadásában Bazzini zenéjét.... ;)
süti beállítások módosítása