Az előző két bejegyzés lezárásaként(?): a Kiszin koncertről azt írtam, hogy Kiszin nem "érdemelte meg" az utolsó hangok előtt bekiabált bravót, mert nem provokálta ki. És megint eszembe jutott egy zenei élmény, ahol az utolsó tétel végén mintha ilyesmi történne. A főszereplő természetesen a túlfűtött Gulda.
Ha csak ennek az utolsó tételnek a végét néznénk, azt is mondhatnánk, hogy Gulda ellenszenves, hatásvadász vagy pózőr - nyilván van, akinek az is. Az egész tétel vagy akár a teljes mű alapján viszont sokkal inkább igaz: az utolsó másodpercek a koncert természetes befejezését jelentik. Érdemes egyébként figyelni Gulda arcát: én nagyon kevés zongoristát, zenészt láttam, aki ennyire élvezné a zenét.
És a másik nagy Gulda-kedvenc... (Mióta várok arra, hogy legyen valami apropó, hogy megoszthassam ezt a részletet...) Ezt a videót körülbelül százszor néztem már meg az első nyolc-tíz másodperc miatt: a legkedvencebb részem, ahogyan kinéz balra, majd magára mutat... Egyszerre ördögi és mégis angyali...