Mindennapi klasszikusok

Mindennapi klasszikusok

Mozart C-Dúr szonátájának (K. 330) második tétele több előadótól

2010. augusztus 14. - _romanista

A bejegyzés ötletét a múlt heti Liszt-poszt adta, ahol a kedves Olvasók a kommentekben arról is értekeztek, hogy szerintük ki a legjobb Liszt játékos.

Hat előadóval szeretném most megosztani a fentebb említett művet, és akkor jöjjenek a kommentek, ha a kedves Olvasók is úgy gondolják: kivel tetszik ez a részlet a legjobban, illetve ki a legjobb Mozart előadó?

Először Zimerman: 

 

Horowitz:

 

Mitsuko Uchida:

 

Glenn Gould:

 

Barenboim:

 

És végül Eschenbach:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikusok.blog.hu/api/trackback/id/tr392220936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.08.14. 12:22:14

amennyire emlékszem, mozart jobban adta el(ő)

főbohém · www.bohemragtime.com 2010.08.14. 12:45:48

f@szharcosnak valószínűleg igaza van :-)
Nálam nem jelennek meg a belinkelt videók (én is csináltam ilyesmit a blogomban, ott működött, de most a blog.hu frissítése/átszabása óta nem működik, valamit nagyon elrontott tehát az Index, ott rágja ki a tüdejüket a fekete fene!), szóval még csak nem is látom, hallom, hogy miról beszélsz...
Egyébként meg Barenboim és nem Baremboim (ezt még javíthatod!) - meg hát azért lehetne gazdagabb is a választék, mert így a cím legfeljebb annyi lehetne, hogy a felsoroltak közül kinek a játéka tetszik a legjobban, ráadásul csak egy tételre vonatkoztatva, ami nem feltétlenül reprezentatív minta, ugye...

_romanista 2010.08.14. 14:38:07

@főbohém: www.youtube.com/watch?v=rVUGtSl3Z0U
www.youtube.com/watch?v=oQzp_-N6IUs&feature=related
www.youtube.com/watch?v=U37SB4i54JU
www.youtube.com/watch?v=yJ14lqqGdOc&feature=related
www.youtube.com/watch?v=gn7IhV69CYU

Barenboim - javítva, köszi.

nekem is volt olyan, hogy egyszer nem jelent meg egy videó, azóta viszont minden mindig OK.

direkt öt, ha Neked lenne olyan, ami jobban tetszik, azt küldd el.

múlt héten a Liszt-posztnál sokan küldtek linket, igaz azt úgy tette ki az Index, hogy Liszt és a szex, és ha azért az vonzóbb cím, valjuk be.

zetorov 2010.08.14. 15:15:04

Kikkel érdemes Mozartot hallgatni?

Zongoraszonáták: összkiadásban Gieseking, Gould, Lili Kraus. Mindengyik más, mindegyik jó. Gould nagyon más, és persze nagyon jó... :))

Zongoraversenyek: ha a szólista Rudolf Serkin vagy Robert Casadesus, akkor feltétlenül meg kell hallgatni. Összkiadásban Perahiát szokták ajánlani, de engem nem győzött meg a játéka. Van egy Schiff/Végh kvázi összes, abban vannak nagyon szépek.

Richtert kerülni kell Mozartban, nem értett hozzá, és ezt ő maga is bevallotta.

scrat 2010.08.14. 15:30:16

Gulda és Ashkenazy a kedvenc :)

_romanista 2010.08.14. 15:35:58

@zetorov: Richter - egyet értek, nekem sem tetszenek Vele a Mozart darabok.

_romanista 2010.08.14. 15:37:07

@scrat: Gulda: nekem Ő a legjobb. viszont érdekes, sok más Vele nekem nagyon nem, de Gulda és Mozart - maga a csoda

Goompah 2010.08.14. 19:09:15

Anda Gézával is érdemes meghallgatni a zobgoraversenyeket. Esetleg fortepianón Jörg Demusszal, bár nem hiszem, hogy vele megvan az összes.

Brendelt sem említette még senki. Nekem szinte a zongoraversenyek újrafelfedezése volt, amikor először hallgattam őket Brendellel.

Meg persze Perahia, ő megkerülhetetlen.

karnagyúr 2010.08.14. 20:21:02

Csodálkozom, hogy nem említette senki Clara Haskil nevét. Sok lemezem van vele, lehet, hogy agyonüttök, de még Fischer Annie-nál is jobban kedvelem az ő felvételeit.

_romanista 2010.08.14. 20:57:50

@Goompah: @karnagyúr: nekem egy kollégám nagy Brendel kedvelő, illetve ő nagyon szereti Landowskával a Koronázási zongoraverseny 3. tételét - csak hogy Haskil után Landowskát is bedobjam:
www.youtube.com/watch?v=Fxx9PONqMBo

nekem ez viszont Guldával a legjobb:
www.youtube.com/watch?v=PUfQ2kDEpoc&feature=related

Mister Gumpy 2010.08.15. 05:06:19

Az első kettőt hallgattam meg eddig. A Zimerman jellegtelen és unalmas. Viszont a Horowitznak örültem, azt hittem, hogy ő valami virtuózkodó izé, de ez egy közvetlen, okos és meleg előadás, mondjuk az életkor biztosan számít.

Mister Gumpy 2010.08.15. 05:11:38

Elképesztő, minden kommentelő avval van elfoglalva, hogy a maga kedvenceit dícsérje és linkelje. A barom magyarok. Nekem is hiányzik egy ilyen válogatásból Gulda meg Ashkenazy meg Landowska, de ha már ezt a hatot gyűjtötte össze a blogszerző, vennétek a fáradságot, hogy ezekről is írjatok valamit?

_romanista 2010.08.15. 09:43:52

@Mister Gumpy: Guldával nem találtam meg ezt a részletet, Őt mindenképpen kitettem volna. annyit a kommentelők védelmében - nem mintha rászorulna bárki is -, hogy én kértem, hogy írják meg, hogy ki szerintük a legjobb Mozart előadó / játékos: én ezt a hatot találtam / ezeket tettem ki - nyilván nem teljes így.

Goompah 2010.08.15. 12:23:10

@_romanista: Nekem megvan Guldával, az 1980-ban a Hotel zur Post-béli felvételekről van szó. Természetesen FLAC formátumban, bár az eredeti mesterszalagok híján a CD is a róla másolt kazetták alapján készült. Ha érdekel, szólj.

_romanista 2010.08.15. 12:29:39

@Goompah: nagyon köszönöm, kedves vagy. CD-n nekem is megvan - a Gulda Tape - a Youtube-on nem találtam. de köszönöm még egyszer.

karnagyúr 2010.08.16. 19:21:30

@Mister Gumpy:
Gumpy, két kérdés volt olvasható, sokunk csak az egyikre válaszolt. Hízelgő a "barom magyarok" jelzős szerkezet - ezek szerint te nem vagy magyar.

Mister Gumpy 2010.08.23. 03:20:35

@karnagyúr: Bocsánat. Én úgy értettem, hogy ebből a hatból, de látom, a szerző sem úgy.

Ami meg a barom magyarokat illeti: ez csak a tipikusra vonatkozik, szerintem mondhatok ilyet attól még, hogy én is magyar vagyok, attól függetlenül, hogy magamat is baromnak tartom-e vagy sem. Amúgy Észak-Amerikában élek, innen is jön a kissé külsős szemlélet, ámde a hangvételem, a "barom"-mal, na, az igazi magyar... :-)

Petjes 2012.07.22. 22:41:38

A hat közül Uchida tetszik a legjobban, őt nem említette senki eddig, de érdemes rákeresni még, pl. 25. zongoraverseny...lehet nem a legjobb Mozart-előadó, de a legjobbak egyike, és én őt szeretem a leginkább hallgatni.
süti beállítások módosítása