Mindennapi klasszikusok

Mindennapi klasszikusok

Miért szeretjük Muszorgszkijt?

2012. március 21. - _romanista

T-nak és az Anyukájának

Ma van Muszorgszkij születésnapja, és reggel azon gondolkoztam, hogy mi kerüljön ki a Mindennapi klasszikusok Facebook oldalára. Végül az Egy kiállítás képeinek részlete került ki:

Aztán azon gondolkoztam, hogy vajon miért szeretjük ennyire Muszorgszkijt - eddig akármelyik műve került ki, mindegyik nagyon népszerű volt, a mai is. Pontosan nem tudom megfogalmazni, csak érzem, hogy mi az benne, amitől ennyire szerethető - de talán nem is lényeges a miért.

Aztán eszembe jutott a 2007-es budapesti Rolling Stones koncert és Keith Richards - szerintem négyük közül Ő a legnépszerűbb. A koncertről meg eszembe jutott, hogy mi lenne, ha az orosz Ötök együtt lépnének fel, és mindegyikük eljátszana vagy elvezényelne egy-egy művet.

Jönnének a ráadások, jönne Muszorgszkij is; részeg lenne, de ahogyan Krúdynak nem remegett a keze írás közben, neki sem remegne, amikor zongorázna. A kiállítás képeiből játszana, talán az Ódon kastély is benne lenne a részletben... 

Aztán évekig mindenki ezt a pár percet - Muszorgszkij ráadását - emlegetné. Muszorgszkij az Ötök Keith Richards-a.

A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikusok.blog.hu/api/trackback/id/tr14330714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a_tom 2012.03.22. 08:02:02

Tehát azért szeretjük Muszorgszkijt mert alkoholista? Vagy mert nem remeg a keze amikor iszik?
Ha nekem csak a zenéje tetszik akkor érzéketlen pszichopata vagyok e? :)

vlacko 2012.03.22. 09:05:13

Szerintem azért, mert azonkívül, hogy jó zenéket szerzett - akárcsak Keith - kiépített egy olyan image-t, ami szerethető és megbotránkoztató egyszerre.
Egyébként egyetértek a szerzőből, a Stonesból szerintem is Keith a legjobb arc. Nagyon sokáig háttérbe szorult Jagger mögött, de az idő döntött, Keith méltósággal öregedett meg, Jagger meg.... hát elég furán hat, ahogy ilyen vénen a kanos huszonévest adja a színpadon.

annagramma · http://rezfaszubagoly.blog.hu 2012.05.03. 21:10:46

szerintem azért szeretjük Muszorgszkijt, mert "Mussorgsky DID compose more than just Pictures at an Exhibition!" -- www.youtube.com/watch?v=dF-dRyoEe0E
Legalábbis én azért.
süti beállítások módosítása