Mindennapi klasszikusok

Mindennapi klasszikusok

Az éteri Ligeti

2013. június 12. - _romanista

2010. június 12-én született egy bejegyzés, amelyben felkerült a blogra pár Ferencsik és Michelangeli videó - mindketten ezen a napon haltak meg. Ehhez a bejegyzés érkezett egy hozzászólás: "Ligeti György is megérdemelne egy videót halálának negyedik évfordulóján."

Akkor nem éreztem volna őszintének bármit is kitenni Ligetiről, mert alig tudtam róla valamit. Tavaly aztán meghallgattam kétszer is a Ligeti Zongoraversenyt, és nagyon tetszett, idén meg nagyon élvezetes volt meghallgatni a Le Grand Macabre című operáról a Bartók Rádió beszélgetését.

Ezen események óta örülök a Ligeti-évfordulóknak, mert lehet keresgélni a művei között, ma például ezt találtam - ezt most direkt ide teszem ki, nem csak a Facebook oldalra:

A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikusok.blog.hu/api/trackback/id/tr1005357832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bertrand (törölt) 2013.07.26. 09:32:32

Ennek a passacagliának a témája hasonlít a Pachelbel-kánonéra, olyan, mintha az utóbbi népies változata lenne.

bertrand (törölt) 2013.07.26. 09:33:49

@bertrand: illetve hát nem népies, hanem kvázi-népies, vagy valami.
süti beállítások módosítása