Mindennapi klasszikusok

Mindennapi klasszikusok

A személyes zene - Élménybeszámoló Csajkovszkij IV. szimfóniájáról

2012. október 27. - _romanista

csajkovszkij_1.jpgA Mindennapi klasszikusok oldal egyik régi olvasója, követője az alábbi élménybeszámolót küldte a péntek esti MÜPA koncertről. Fogadjátok sok szeretettel írását!

Szeretem Csajkovszkijt, ezt tudom egy ideje. Nagyon szeretem. A Turkish Presidential Symphony Orchestra MÜPA-beli koncertjén azonban ennél sokkal többre jöttem rá.

Az első tételben a fúvósok játéka olyan volt, mint amikor a harsogó és kemény tél után, egy pillanat alatt megérkezik a tavasz, hirtelen minden virágba borul. Jött az ismerős megnyugtató érzés, amit mindig érzek Csajkovszkijt hallgatva. Aztán a második tételnél rájöttem, hogy miért. Csajkovszkij olyan nekem, mint ha mindig ismertem volna a zenéjét.

Nem azért mert sokat hallgatom, ennél sokkal mélyebbről jövő ismeretség ez. Mintha a részem lenne, a sejtjeimben van. Mintha csecsemőkoromban, mikor sírtam, csak ezzel lehetett volna megvigasztalni. Vagy talán még ennél is régebbi a kapcsolatunk, nem tudom.

Annyi biztos csak, hogy ez a zene én vagyok.

A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikusok.blog.hu/api/trackback/id/tr744873466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tnsnames.ora 2012.10.28. 21:00:04

Nagyon jó az előadás-választás ;)
Ha odakerülnék erre és csak erre illesztenék kottát.
süti beállítások módosítása