Mindennapi klasszikusok

Mindennapi klasszikusok

Schubert f-moll impromptu (Op. 142. No. 1.)

2011. december 04. - _romanista

A pénteki Muzsikáló délutánban hallottam az f-moll impromptu végét. Némethy Attila ezt mondta: "Valami megfoghatatlanul szomorú van ebben a zenében (...) és maga az f-moll hangnem sem véletlen, persze, az f-mollban nagyon szomorú zenéket lehet írni."

"Schubert váratlanul a Hétköznapi Ember hangján szólalt meg. Beethoven felforgatja a világot, milliókhoz beszél, míg Schubert az egyes emberek szívéhez szól."

(Az idézet forrása: Yehudi Menuhin és Curtis W. Davis Az ember zenéje című könyve)

A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikusok.blog.hu/api/trackback/id/tr743435561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2011.12.04. 10:44:38

Hogy a klasszikust idézzem:

"Narancsmécsbe citromolaj,
Opálra törik a lámpa fénye,
Pompás paplanhoz popzene,
Jó Barry Lyndon zenéje.

Ha december éje, kamilla
Kaméliának, csip' szerecsendió,
Forrborszívembe szegfűszeg,
Jön Schubert: piánó trió.

Pam-pam-pam-pampapam,
És sírni kezd a hegedű:
Szegény Schubert buzi volt,
Vonszolja lemezen a tű.

Vérpatak-karc, rá fahéjtutaj,
De rizspizsamában esendő,
Felborulsz, tüdőrózsaágyba,
Köhögsz, s véres a zsepkendő."

anna333 2011.12.04. 13:04:42

@Csunderlik Peti: :-)DDD.........hát ez érdekes volt.

Laikusként több bejegyzést elolvasva, nagyon tetszik, ahogy a posztíró a zenéről beszél. Én embert még nem hallottam így beszélni zenéről ill. komolyzenéről. Még az átl. iskolai ének-zene tanárnőt se. Igaz mit is kezdett volna egy csapat gyerekkel? :-) Ő is csak túl akart lenni az egészen, ahogy mi. Ráadásul tehetségünk sem volt. De ez a blog nagyon bejön.

limola 2011.12.04. 15:02:24

Most pontosan a hangulatomhoz szól ez a zene.

_romanista 2011.12.04. 19:19:45

@anna333: hát, ez nagyon kedves volt, köszönöm. bár, én is laikus vagyok.

limola 2011.12.04. 22:29:16

@_romanista:
Nekem nagyon jól esik a szakszerű,idegen szavak és sallang nélküli(laikusok számára is )érthető módon írt poszt.Ahogy emberi közelségbe hozza a legnagyobb művészeket,ahogy értelmezi a művészetet.

Gaborba 2011.12.06. 14:10:53

Bocsánat
Lehet, hog félművelt vagyok de nem ertem s nem tetszik a klasszikus. Buzi volt? Ezt egyrészt honnan tudja másrészt miert kell kiemelni?
Schubert inkább egy angyal volt, aki egesz eletében a föld és ég között lebegett. Minden zenéje es ez is erre utal. Lehet beszelni a plátói szerelmeiről és az anyagi okok miatt meghiúsult házassägaról, de nem fontos megcáfoli az amit nemi orientációról írt. Nem érdekel, és őt sem érdekelte mit gondoltak róla.

limola 2011.12.06. 18:57:32

@Gaborba:

Hála istennek hogy meg ajándékozott minket egy Schubertel.
Egy pillanatra szemet szúrt nekem is de elsiklottam felette mert a lényeg amit fentebb írtam.
süti beállítások módosítása